Crowdfunding is dé nieuwe manier van bedrijfsleningen aanvragen

Crowdfunding is nog een relatief jong concept. In Nederland is deze manier van financiering aanvragen pas in de laatste jaren aangeslagen. Sindsdien gaat het behoorlijk hard met crowdfunding. Elk jaar stijgt het aantal leningen dat verstrekt wordt via crowdfunding platformen.

Een enorme toename van aanbieders
Door de immense vraag naar financiering via crowdfunding zijn er erg veel platformen bijgekomen. Dat is natuurlijk positief voor de ondernemer die op zoek is naar een bedrijfslening. Je hebt veel keuze en er zijn platformen die zich richten op een bepaald segment. Hierdoor kun je sneller investeerders vinden met kennis over wat jij doet. Zij zullen sneller kunnen inschatten of jouw idee het waard is om in te investeren. Ook is er tegenwoordig aardig wat concurrentie tussen de verschillende platformen. Daardoor gaan de kosten van een lening omlaag en daar profiteer jij als ondernemer van.

Voordelen ten opzichte van traditionele leningen
Crowdfunding is de oplossing voor veel startende ondernemingen. Zij hebben namelijk vaak moeite om een lening bij een bank te krijgen. Banken stellen veel eisen voordat ze een lening verstrekken. Ze kijken vooral naar de cijfers die je kunt overleggen. Daardoor moet je vaak al enige tijd actief zijn en bovendien moet je bedrijf al een behoorlijke omzet maken. Dat is voor starters niet altijd haalbaar. Bij crowdfunding kijken particulieren naar het idee dat jij hebt. Op basis van je plannen wordt er besloten of ze gaan investeren. Hierdoor kun je via crowdfunding met een goed idee veel makkelijker aan investeerders komen. De cijfers spelen een minder belangrijke rol. Het gaat er vooral om dat jij andere mensen weet te overtuigen van jouw visie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *